Jak při běhu správně dýchat

Než se opravdu rozjedeme měli bychom vědět něco i o správné technice dýchání. Při běhu dýchejte zároveň nosem a ústy. Tímto způsobem se do plic dostane mnohem více kyslíku. Ujistěte se, že dýcháte bránicí a břichem, ne pouze mělce hrudí. Vydechujte ústy a soustřeďte se na plný výdech, abyste z těla dostali co nejvíce oxidu uhličitého. Hluboké dýchání zabezpečí dostatečný přísun kyslíku, méně zatížíte ramenní svaly a zároveň se vyhnete se nepříjemnému píchání v boku. Snažte se dodržet pravidelný rytmus v poměru 3: 2. Znamená to, že během prvních třech krocích vdechujete, během dalších dvou vydechujete. Poměr 3: 2 se obvykle uplatňuje při lehčích bězích. Pokud běžíte rychle tělo si bude ptát více kyslíku a automaticky změní poměr na 2: 1, tj nádech během dvou krocích, výdech v následující krok.

Na závěr ještě několik tipů:

  • Pokud jste začátečník zvolte raději pomalejší tempo a o to více se soustřeďte na dýchání. Při běhu byste měli být schopen mluvit souvislé věty, aniž by jste lapali po dechu - tzv. talk test.
  • Pokud déle běžíte na kyslíkový dluh a dochází Vám dech, zpomalte nebo si dejte přestávku. Tělo automaticky doplní zásoby a Vy můžete pokračovat v tréninku.

Hodně kyslíku a krásné běžecké zážitky přeje
Patrik
bezeckepotreby.cz